Z ostatniej chwili

Kampania „Nasze drogie ciepło”

2023-03-07 11:49:08 informacje
img

Kampania „Nasze drogie ciepło”

Poprzez krótkie animowane spoty filmowe polskie miasta pokazują, jak decyzje polskiego rządu przełożyły się na podwyżki cen ciepła, energii, gazu czy ubytki w lokalnych budżetach. Akcja jest również przejawem niezgody na dyskryminację mieszkańców miast przez rządzącą partię – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta. 

Związek Miast Polskich oraz Unia Metropolii Polskich ruszyły z szeroką kampanią informacyjną. Spot „Nasze drogie ciepło” jest pierwszym materiałem filmowym w ramach inicjatywy dwóch organizacji zrzeszających miasta.

Jak czytamy w zapowiedzi kampanii: – Na co dzień mieszkańcy szukają winnych podwyżek, chociażby swoich czynszów. Złość niesłusznie kierują w stronę spółdzielni, wspólnot, lokalnych ciepłowni czy samorządów. A rzeczywista odpowiedzialność jest w zupełnie innym miejscu.

Pierwszy spot prezentuje problematykę taryf na ciepło systemowe, które wzrosły z uwagi na dużo droższe węgiel i gaz sprzedawane ciepłowniom przez państwowe spółki oraz z powodu podniesienia przez rząd od 1 stycznia 2023 roku podatku VAT na ciepło z 5% na 23%. Samorządowcy kierują do rządzących apel o pilny powrót VAT-u do poprzedniej stawki. 

Page generated in 0.0159 seconds.