Od 5 sierpnia planowane jest wyłączenie z ruchu ronda na krzyżówce Fieldorfa-„Nila”/Wyzwolenia na Północy. Czynne będą tylko dwa prawoskręty z Fieldorfa w Wyzwolenia i jeden z Wyzwolenia w Fieldorfa – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
Z uwagi na rozpoczynającą się przebudową skrzyżowania (w formie wydłużonego ronda) ul. Fieldorfa-Nila z al. Wyzwolenia – od poniedziałku 5 sierpnia planuje się wyłączenie pasa ruchu do jazdy na wprost aleją Wyzwolenia oraz ulicą Fieldorfa-„Nila”.
Możliwe będą jedynie prawoskręty z Fieldorfa-„Nila” w kierunku zachodnim oraz wschodnim w aleję Wyzwolenia oraz wyjazd w Fieldorfa-„Nila” w kierunku Cmentarza Kule – przez zjeżdżających aleją Wyzwolenia od strony pętli tramwajowej.
Rozpoczęcie prac nad przebudową ronda jest możliwe w związku z powrotem tramwajów na odcinek z pętli Północ do zajezdni MPK.
W związku z zamknięciem wydłużonego ronda przy ul. Fieldorfa-„Nila” 5 sierpnia nastąpią też zmiany tras kilku linii autobusowych MPK.
Inwestycja, która będzie realizowana kosztem 2 mln 150 tys. zł przez firmę Rafalin, poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego w tej części naszego miasta.
Skrzyżowanie pozostanie skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Poprawa infrastruktury drogowej i towarzyszącej w obrębie skrzyżowania będzie dopełnieniem innych, realizowanych po sąsiedzku w ostatnich latach inwestycji (przebudowa alei Wyzwolenia, budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Fieldorfa-„Nila” czy budowa nowej skarpy z pętlą tramwajową w ramach przebudowy linii tramwajowej).
Zakres prac przy przebudowie skrzyżowania al. Wyzwolenia z ul. Fieldorfa-„Nila” obejmuje m.in.:
· wymianę nawierzchni jezdni na odcinku ok. 200 m pomiędzy krańcami skrzyżowania oraz wymianę nawierzchni na wlotach skrzyżowania;
· zwężenie jezdni do 4,5 m dla każdego kierunku jazdy;
· wyprofilowanie skrzyżowania;
· budowę nowych pierścieni ronda (beton + granit);
· budowę nowych peronów autobusowych.
Prace mają zostać sfinalizowane do końca tego roku.
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta