Z ostatniej chwili

DK-46 – rusza inwestycja, „wahadło” na Przejazdowej

2021-10-18 13:36:09 informacje
img

Rozpoczęły się prace przy przebudowie DK-46. Od 18 października ruch wahadłowy obowiązuje na odcinku 500 metrów ul. Przejazdowej – od ul. Szybowej do Marynarskiej.  

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie informuje, że wykonawca przebudowy DK-46, tj. ulic: Głównej i Przejazdowej wraz z budową nowego śladu tzw. obejścia ul. św. Barbary, rozpoczyna prace budowlane na wybranych odcinkach inwestycji. 

Poprzedził to przeprowadzony w poniedziałek przed południem odbiór oznakowania związanego z tymczasową organizacją ruchu, która zaczyna obowiązywać w kilku lokalizacjach. 

Od 18 października w związku z tym ruch w ul. Przejazdowej na fragmencie ok. 500 m od ul. Szybowej (nieopodal granicy miasta) do Marynarskiej będzie się odbywał wahadłowo po jednym pasie drogi ze sterowaniem sygnalizacją świetlną. Frezowana będzie tam nawierzchnia jezdni, przygotowywane będą też prace związane z przebudową sieci podziemnych. 

W ciągu kilku dni drugie „wahadło” pojawi się na krótszym (ok. 100 m) fragmencie w obrębie obiektu mostowego nad rzeką Gorzelanką (za wyjazdem z ul. Tatrzańskiej w stronę miasta). Tam rozpoczną się prace związane z budową tymczasowego przejazdu, który umożliwi prace budowlane na właściwym obiekcie. 

Poza dwoma wskazanymi odcinkami, kierowcy na razie nie powinni spodziewać się innych utrudnień w obrębie placu budowy. Prace przygotowawcze będą natomiast odbywać się także w związku z budową nowego śladu drogi, co nie będzie generowało dodatkowych niedogodności. 

W związku z utrudnieniami wjazd do miasta i wyjazd w kierunku Opola przez ul. Przejazdową wydłuży się o kilka minut. Kierowcy, którzy chcą ominąć utrudnienia, mogą się kierować na autostradową obwodnicę miasta.

Rozbudowa DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego to kolejna strategiczna inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstaną drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają nową, komfortową i bezpieczną geometrię. Dzięki budowie nowego śladu drogi tzw. obejścia ul. Św. Barbary z okolic centrum wycofany zostanie też ruch tranzytowy. Inwestycja wraz z dofinansowaniem ze środków UE kosztować będzie ponad 98 mln zł i jest jednym z największych, drogowych przedsięwzięć budowlanych ostatnich dekad.

Page generated in 0.0163 seconds.