Czerwona herbata a odchudzanie

2015-02-27 00:00:00 wydarzenia
img

Czarna, zielona, czerwona, biała. Aromatyzowana, z cytryną, sokiem malinowym, mlekiem. Słodka lub gorzka. Herbata jest od wieków jednym z ulubionych gorących napojów. Jej czerwona odmiana nie jest najchętniej wybierana. Dlaczego? Mało kto wie o jej cudownych właściwościach odchudzających... Czerwona herbata pomaga szybko pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a oprócz tego działa korzystnie na różnorodne procesy zachodzące w naszym organizmie.

1. Właściwości czerwonej herbaty
Zanim będzie mowa o odchudzającym działaniu czerwonej herbaty, słów kilka o jej zdrowotnych właściwościach. Czerwona herbata ma bowiem duży wpływ na funkcjonowanie narządów wewnętrznych i całego organizmu. Pozytywne działanie to m.in.:

- oczyszczanie organizmu z toksyn dzięki właściwościom moczopędnym,
- pobudzanie do pracy układu trawiennego oraz jelit, a co za tym idzie, regulowanie procesu metabolizmu i  przyspieszanie spalania tkanki tłuszczowej,
- obniżanie poziomu cholesterolu,
- poprawianie krążenia dzięki obniżeniu ciśnienia krwi,
- wzmacnianie układu odpornościowego,
- dostarczanie organizmowi niezbędnych minerałów, takich jak wapń, mangan czy fluor, niezbędny przy ochronie  dziąseł i szkliwa zębów, a także białko,
- pobudzanie sprawności umysłowej poprzez wzrost koncentracji.

Wpływ czerwonej herbaty na odchudzanie
Czerwona herbata przyspiesza przemianę materii, w szczególności zaś wspomaga metabolizm tłuszczów. To bardzo ważne dla osób, które nie potrafią sobie odmówić obfitych i tłustych posiłków. Herbata, pita bezpośrednio po takim daniu, sprawia, że tłuszcze wchłaniane są w znacznie mniej skomplikowanej postaci, a większa ich ilość jest natychmiast przetwarzana w energię. W taki sposób działają polifenole i enzymy. Regulacja produkcji żółci przez trzustkę oraz wspomaganie pracy żołądka sprawia, że proces spalania tłuszczów jest szybki i sprawny. Dodatkowo sprzyja mu teina – herbaciana odmiana kofeiny. W kuracji odchudzającej należy pić od 4 do 6 filiżanek czerwonej herbaty dziennie, zawsze ok. pół godziny po posiłku lub przekąsce. Szczególnie pomocne w diecie jest picie herbaty liściastej. Picie herbaty na czczo jest niezdrowe, napój bowiem wypłukuje z organizmu magnez.

Zauważono, że czerwona herbata pomaga schudnąć zwłaszcza osobom między 35. a 55. rokiem życia, które przybrały na wadze, ponieważ nieprawidłowo się odżywiały.

3. Dieta z czerwoną herbatą
Jednak samo picie herbaty nie jest dobrą kuracją odchudzającą. Bardziej przypomina herbacianą głodówkę i powolny proces wyniszczania organizmu. Dlatego czerwona herbata to tylko jeden z wielu (choć bardzo ważny) elementów diety. Aby odkryć odchudzające właściwości czerwonej herbaty, należy ograniczyć ilość spożywanych posiłków (najlepiej jeść częściej, nawet 5 razy dziennie, ale mniejsze porcje) i postawić na ich jakość. Ważna jest też aktywność fizyczna. Jeśli te zasady skutecznej i zdrowej diety będą zachowane, czerwona herbata z pewnością wspomoże odchudzanie.

Czerwona herbata ze względu na cenne właściwości zasługuje na honorowe miejsce w naszym codziennym jadłospisie. Nie możemy jednak przeceniać jej możliwości odchudzających. Skuteczne odchudzanie zawsze wymaga od nas ogromnej pracy i zaangażowania.

 

źródło: abczdrowie.pl

Page generated in 0.0136 seconds.