Z ostatniej chwili

Bądźmy zdrowsi

2024-03-14 11:58:57 informacje
img

W Teatrze im. Adama Mickiewicza uroczyście zainaugurowano drugą edycję kampanii edukacyjnej „Zdrowi Lokatorzy”. To akcja o tyle wyjątkowa, że realizowana przez kilka podmiotów w ramach Partnerstwa „Stare Miasto – Nowe Życie” – informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.

Akcja wystartowała w ubiegłym roku. W tym roku Partnerstwo na czele z ZGM TBS, częstochowskimi Amazonkami i Fundacją Adullam kontynuują działania. Ich celem jest edukacja kobiet i mężczyzn w zakresie profilaktyki przeciwnowotworowej oraz propagowanie zdrowego stylu życia.
Wiemy, jak ważny to temat i jak istotny wpływ na społeczeństwo – także w wymiarze lokalnym – ma edukacja w tym zakresie. Chodzimy do pracy, na zakupy, do fryzjera, do kina, ale jakoś na badania często nie jest nam po drodze – mówi pomysłodawca akcji „Zdrowi Lokatorzy”, prezes zarządu ZGM TBS Sp. z o.o. w Częstochowie Paweł Konieczny.

Statystyki pokazują, że ma to swoje konsekwencje – coraz więcej osób diagnozowanych jest w zaawansowanych stadiach chorób nowotworowych. Organizatorzy akcji chcą, by mieszkanki i mieszkańcy miasta zmienili podejście do spraw zdrowia, by badania na stałe zagościły w ich kalendarzach, by stały się czymś zupełnie naturalnym.

W akcję zaangażowało się wiele podmiotów. Organizacje zgromadzone w teatrze wcześniej stworzyły edukacyjne „Miasteczko zdrowia” w auli Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. W ten sposób prezentowano mieszkańcom, jak dbać o zdrowie i prowadzić zdrowy styl życia. Wśród wystawców znaleźli się m.in.: Legion HDK w Częstochowie, Amazonki, Fundacja Dla Rozwoju, Stowarzyszenie Kobiet Ziemi Częstochowskiej i Stowarzyszenie Dla Rodziny.  Oprócz tego ZGM TBS jak co roku zorganizował konkursy „Rzetelny lokator” i „Wspólny Dom – Wspólna Sprawa”, których motywem przewodnim jest zdrowie. W tym roku uczestnicy mają za zadanie rozwinąć tekst, który zaczyna się od słów: „Dbam o zdrowie swoje i swoich bliskich, bo…”.

W ramach antynowotworowej kampanii przygotowane zostały także ulotki i plakaty edukacyjne, które są kolportowane w zasobie zarządzanym przez ZGM TBS Sp. z o.o. w Częstochowie oraz w autobusach i tramwajach MPK. W lokalnych rozgłośniach radiowych emitowane są spoty z udziałem osób związanych z samorządem i trzecim sektorem.

Akcję objął patronatem prezydent miasta Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

Podczas jej uroczystej inauguracji 8 marca w teatrze władze miasta wraz z prezesem zarządu ZGM TBS przekazały Stowarzyszeniu Częstochowskich Amazonek edukacyjny fantom piersi służący do samobadania piersi dla mieszkanek miasta Częstochowy.

Warto zauważyć, że według statystyk na każde 100 tys. osób w naszym kraju 440 ma zdiagnozowanego raka. Liczba nowych zachorowań w skali roku sięga blisko 170 tysięcy. Do najczęściej występujących nowotworów wśród mężczyzn należy rak prostaty, a wśród kobiet – rak piersi.

Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta

Page generated in 0.0212 seconds.