Z ostatniej chwili

Sztuka oswajania emocji

2024-03-08 10:23:04 informacje
img

O tym, w jaki sposób arteterapia pomaga w procesie terapeutycznym młodzieży, opowiadali organizatorzy pilotażowego programu „Oswoić emocje”, w którym wezmą udział częstochowskie szkoły - informuje Biuro Prasowe Urzędu Miasta.

Arteterapia to metoda, która wykorzystuje sztukę w procesie terapeutycznym oraz rehabilitacyjnym dzieci i młodzieży. Malarstwo, taniec i teatr przyczyniają się do pogłębiania samoświadomości, stwarzając przestrzeń, w której lepiej można poznać i zrozumieć swoje emocje. I nie trzeba być profesjonalistą, by móc skorzystać z takiej formy terapii. 

Organizatorzy projektu „Oswoić emocje” spotkali się 4 marca w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych, by omówić sposób i przebieg wprowadzenia arteterapii do częstochowskich szkół.

O konieczności zrozumienia, czym są emocje i jak sobie z nimi radzić, wypowiedział się naczelnik Wydziału Edukacji Rafał Piotrowski, jednocześnie przewodniczący Zespołu ds. upowszechniania profilaktyki zdrowotnej w szkołach i placówkach prowadzonych przez miasto.

Głównym celem projektu jest aktywizacja dzieci i młodzieży w różnym wieku i na różnym poziomie funkcjonowania intelektualnego. Spotkania organizowane w placówkach szkolnych, gdzie dzieci i uczniowie będą mogli zaobserwować i zrozumieć uczucia towarzyszące w codziennym życiu swoich kolegów i koleżanek. Będzie to okazja do budowania wrażliwości, empatii i szacunku wobec innych, ale przede wszystkim do integracji i kształtowania postaw społecznych.

Projekt będzie realizowany do końca czerwca tego roku. Organizatorami są: Wydział Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, Zespół Szkół Specjalnych nr 28 oraz Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych wraz ze szkołami koordynującymi tj. Zespołem Szkół Specjalnych nr 45, Szkołą Podstawową nr 21, I Liceum Ogólnokształcącym im. J. Słowackiego oraz Zespołem Szkół Technicznych we współpracy z Uniwersytetem im. Jana Długosza. 

Fot. Biuro Prasowe Urzędu Miasta

Page generated in 0.0159 seconds.